Autor Tema: Auto-Moto  (Pročitano 64264 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Zoblaa

  • Professional
  • ***
  • Poruke: 140
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« poslato: 25. januar 2008, 20:02:39 »
Volkswagen Routan - po američkom ukusu

Nemačka kompanija "Folksvagen" će u februaru, na salonu automobila u Čikagu, predstaviti novo višenamensko vozilo tipa miniven, koje će se na američkom tržištu prodavati pod nazivom "folksvagen rutan" (Volkswagen Routan).

Novi model proizvodiće se u "Krajslerovoj" fabrici u Kanadi.

"Folksvagen" trenutno ne stoji dobro u SAD i nada se da će razvoj minivana "po američkom ukusu" upotpuniti paletu njegovih proizvoda i povećati prodaju na najvećem tržistu automobila na svetu.

"Krajsler" je potpisao ugovor s "Folksvagenom" o zajedničkoj izradi vozila pre dve godine, kada je još bio deo američko-nemačkog koncerna "Dajmler-Krajsler".

Američka kompanija je prošle godine postala nezavisna, pošto je njujorški investicioni fond "Serberus" kupio 80 odsto njenih akcija.

Taj fond, čija je specijalnost oporavak i restrukturisanje posustalih velikih korporacija, platila je sredinom maja prošle godine oko osam miliona dolara četiri petine akcija "Krajslera", dok je "Dajmler" zadržao petinu vlasništva.

(Tanjug)
Evo i slike :
 

mirke

  • Professional
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #1 poslato: 25. januar 2008, 20:07:02 »
daj neku sliku tebra
 

Џони

  • За те црвено-беле боје
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 2670
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #2 poslato: 25. januar 2008, 20:14:07 »
Cuo sam da u aprilu izlazi BMW X6.
 

Trile

  • Facemaker
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 536
    • Pogledaj profil
    • http://www.pesoholichari.net/
Auto-Moto
« Odgovor #3 poslato: 25. januar 2008, 20:18:53 »
Daj boze BMW:ave:
 

Zoblaa

  • Professional
  • ***
  • Poruke: 140
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #4 poslato: 25. januar 2008, 23:29:06 »
Subaru Impreza 2,0 R

Ni Impreza nije ono što je nekad bila. Naime, već više od dve godine Subaru muku muči sa kvarovima i različitim pehovima u Svetskom reli šampionatu. Petter Solberg i Chris Atkinson čak i kada stignu do cilja nekog relija i osvoje poene, retko dolaze do pobedničkog postolja. A zadovoljstvo trijumfa već dugo nisu osetili. I tako je za mnoge simbol sportskih uspeha, Subaru Impreza, sada pokazao u drugom, ne baš dobrom svetlu.

Medjutim, u Japanu su odlučili da okrenu list. Ove godine predstavljena je nova serijska Impreza. Baš potpuno nova i bitno drugačija. I odmah je izazvala burnu reakciju, pogotovo onog "tvrdog krila" armije pobornika Subarua, kroz komentare tipa "nije to baš to..."

I definitivno da je "to" trebalo da bude nešto drugo, a ne ono što je prikazano i što je predstavljeno kao nova Impreza. Ali, šta se zapravo desilo i koji su razlozi za ovako drastičnu promenu, zna verovatno samo mali broj ljudi iz Subarua.

Juriš u boj

Ostavimo li po strani WRC i drumsko-trkačke verzije WRX i STi, ovaj "Sub", kako poklonici od milja nazivaju Subaru, zapravo je komforno familijarno vozilo u C segmentu! Da, da... Odbacivši imidž male limuzine sa četvoro vrata (petoro ukoliko se radilo o karavanu), nova Impreza je praktično promenila kategoriju, tako da je sada, ni malo slučajno, u najpopularnijoj klasi na tržištu.
Radi se dakle o hečbeku, sa praktičnim petim vratima, te su joj samim tim direktni konkurenti postali jedan VW Golf, Ford Focus ili novi Peugeot 308! A to nikako - uskliknuće ubedjeni "Subaruovci", a sve zato što su permanentni pogon na četiri točka i bokser motori i dalje specijalitet kuće. I to je tačno, samo to se ne vidi na prvi pogled.

No, ono što odmah upada u oči je stil, lišen svake originalnosti! To ne znači da je nova Impreza ružna, već da se utopila u moru sličnih limuzina, i da kao takva sigurno neće osvojiti nagradu za uspešan dizajn.

Deja vu

Iako pravi unikat na ulicama Pariza, ovako "već vidjena" nije privukla veću pažnju, osim uniformisanih pojedinaca francuske žandarmerije! Pitate se zašto? Jednostavno zato, što je Subaru pre koju godinu pobedio na internom konkursu, te oni poseduju više stotina sada već bivših Impreza STi, koje im služe za brze intervencije.

Inače, poražavajuće malo pažnje za jednu ovakvu legendu. Olakšavajuću okolnost možemo pripisati činjenici da se ovde radi o jednoj više-manje običnoj verziji, lišenoj gotovo svih sportskih atributa. Nema, kao nekada, ogromnih spojlera i halogenih svetala za maglu, a jedina specifičnost je difuzor vazduha pozadi. Nešto slično kao kod Clia RS, samo što je ovaj kod Subarua znatno diskretniji.
Medjutim, i nažalost, na tome se priča ne završava. Kako smo imali prilike da se uverimo, ni WRX ne izgleda baš mnogo atraktivnije i zapažamo samo vizuelne razlike u duploj izduvnoj grani i naravno velikom otvoru za ulaz vazduh na poklopcu motora. Dakle, oni koji od Impreze očekuju markantnu pojavu, neka nade polažu u ultra-sportistu STi. U trenutku kada je pisan ovaj tekst, ista još nije bila predstavljena javnosti, no znajući da su retki sretnici koji sebi mogu priuštiti vozilo te cene i snage (spominje se oko 300 KS), njena pojava može doprineti samo boljem imdžu, a ne i komercijalnom uspehu.

Ono što može imati velikog uticaja na prodaju je najava Impreze sa dizel motorom od dve litre zapremine, sa 150 KS i to u bokser rasporedu cilindara! Ova opcija bi trebalo da ugleda svetlost dana sredinom 2008.

Ima - nema...

Potpuno je razumljiva želja ovog čuvenog japanskog proizvodjača da poveća prodaju na Starom kontinentu, tako da je za oprostiti što je Impreza poprimila atribute neophodne za uspeh kod "širokih narodnih masa". Mislimo pre svega na peta vrata i karoseriju koja ima najbolju prodju na ovom tržištu. Za Evropu je predvidjena samo takva (bez karavana), što baš i nije mudra odluka ukoliko se želi dopasti familijama, naviklim na veliki prtljažnik.

Zbog masivnog diferencijala, prtljažnik Imreze je izuzetno plitak, sa zapreminom od jedva 300 litara (bivša 400 dm3), što je neznatno više od malog Renault Clia ili Peugeota 207! Srećom, obaranjem naslona, bez podizanja sedalnog dela, dobija se potpuno ravna površina, koliko toliko prihvatljiva za transport kabastih stvari.

I mada prtljažnik očigledno nije bio prioritet, to se ne može reći za raspoloživi unutrašnji prostor. On je veoma izdašan, odnosno omogućava da se 4-5 osoba smesti sa lakoćom, što je posve normalno ukoliko se znaju spoljašnje dimenzije. Sa 4,42 m, Impreza je ubedljivo najduža u kategoriji, tako da za kolena putnika pozadi ima više mesta nego li kod pojedinih limuzina u superiornijem segmentu.

Dobar dan tugo!

Odmah po otvaranju vrata uočavamo okvire za stakla koji nisu baš najsrećnije rešeni. Još jedna "dobra stara" vrlina Impreze je otišla u legendu.

Ništa nije bolje ni kada je reč o enterijeru. Sivilo caruje, a stil komandne table, bez preterivanja, podseća na Hondu Civic iz 80-ih godina prošlog veka! Nepovoljan moment po ovu Imprezu je i testiranje jednog Peugeota 308, neposredno pre preuzimanje Subarua, čija unutrašnjost fascinira izborom prijatnih boja i materijala. U poredjenju sa njim, "Sub" nema nikakve šanse, jer je čak i gornji deo komandne table od tvrde i ne preterano kvalitetne plastike, tako da se pozitivna ocena može dati samo pedantnoj završnoj obradi. "Lepo" je, čini se, strana reč konstruktorima ovog automobila.

Medjutim, reč "ergonomija" ovde dobija pun smisao. Odlično oblikovana sedišta, sa integrisanim naslonima za glavu, mogu se spustiti veoma nisko, dok se mali kožni upravljač podešava u svim pravcima. Vozač, bez obzira na telesne dimenzije, čini jedinstven organizam sa vozilom već nakon prvih kilometara, što znači da su sve komande postavljene upravo kako treba. Pohvale upućujemo i velikim preglednim instrumentima, čije se crvene kazaljke (svetle i kada su svetla ugašena) po startovanju motora "zakucaju" u desno, u maniru instrumentacije vazduhoplova.
Jedino što zahteva izvesno adaptiranje je dugme za startovanje, smešteno levo od upravljača. Naime naša Impreza nije imala kontakt ključ, za otključavanje i zaključavanje vozila dovoljno je samo pritisnuti male kontakte na prednjim bravama. Pohvalno, uz opasku da su dizajneri mogli posvetiti malo više pažnje praktičnim detaljima u unutrašnjosti. Za odlaganje sitnica nema previše zgodnih pregrada i polica, a one standardne (u vratima i ispred suvozača), nedovoljne su zapremine.


Ipak, efikasna

I dalje ekstremno efikasna, nova Impreza nije ništa izgubila na voznim karakteristikama. Zahvaljujući permanentnom pogonu sa centralnim diferencijalom i viskokuplerom koji šalje 50:50 procenata snage na prednje i zadnje točkove, zakoni fizike manifestuju se mnogo kasnije nego li kod standardnih vozila. Ukoliko "nos" ipak krene da beži iz krivine, dovoljno je samo jače pritisnuti pedalu gasa, kako bi zadnji kraj napravio zaokret i postavio vozilo u željenu putanju. Super zabavno, koliko i sigurno, a ukoliko je vozač baš preterao sa desnim stopalom, serijski ESP (i ovo je velika novost) efikasno ga vraća u realnost. Mana mu je što reaguje pomalo "brutalno", i što se za jeftinije verzije dobija uz doplatu.

Ovako zdravo ponašanje na putu, nije, kao što bi se moglo pomisliti, na uštrb udobnosti. Amortizeri imaju veliki hod, a ogibljenje iznenadjujuće dobro upija sve vrste oštećenja puta. Sa novom Imprezom zaista nije neophodno eskivirati rupe, posebno ukoliko je obuvena u standardne pneumatike od 16 cola (205/55). Naša je imala "za broj veće cipelice", tako da je buka od kotrljanja i vetra osetna pri višim brzinama.

Svoj doprinos "glasnosti" daju neuobičajeno veliki spoljašnji retrovizori (logično izuzetno pregledni), koji iznad 150-160 km/h prouzrukuju šumove, dok sam motor postaje veoma "prisutan" u kabini.

Sa druge strane, brzinomer može da pokaže i više od 200 km/h. No, realno prema našim GPS merenjima Impreza 2,0 dohvati maksimalno 193 km/h.


Ograničena ponuda

Osim što ima samo jedan oblik karoserije, nova Impreza trenutno je na raspolaganju sa isključivo tri benzinska agregata. Najslabiji 1,5 litara sa 107 konjskih snaga, koji smo testirali u prethodnoj generaciji, gde se pokazao nedovoljno snažnim za ambiciju vožnje zvanu Impreza. Daleko više temperamenta poseduje onaj od 2,5 litara sa turbo punjačem i 230 KS (verzija WRX). Problem je što za njega treba izdvojiti najmanje 31.500 evra, tako da se testirani dvolitarski pokazao kao najbolji kompromis.

Početna cena modela na testu je bezmalo 22.000 evra, dok je sa paketom opreme R Sport, skuplja za 1.300 evra. Od dodataka poseduje automatski klima uredjaj, sistem za otključavanje i startovanje bez ključa, radio-CD (šaržer za 6 diskova) sa komandama na upravljaču, regulator brzine, ksenon svetla sa prskalicama, električne podizače za sva četiri stakla, aluminijumske naplatke od 17 cola, i pneumatike dimenzija 205/50 R17, ESP, šest vazdušnih jastuka...

Nije loše, no za metalik-boju mora se doplatiti još 400 evra, a za kožna sedišta 1.600 evra, dok GPS sa kolor ekranom košta astronomskih 2.400 evra, a za automatski menjač treba dopunskih 1.500 evra. Ovaj poslednji na raspolaganju je za agregate od 1,5 i 2,0 litre. Da ne bi bilo zabune, sve navedene cene su one koje važe za kupce u EU sa obračunatim porezima.

(Vrele Gume)





 

Zoblaa

  • Professional
  • ***
  • Poruke: 140
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #5 poslato: 25. januar 2008, 23:40:00 »
Serijski BMW X6 u Detroitu

Veoma brzo nakon predstavljanja koncepta na IAA u Frankfurtu 2007. i serijska verzija moćnog BMW-a X6 će biti promovisana, i to na predstojećem Salonu automobila u Detroitu. Novi SUC (Sport Utility Coupe) iz Bavarske će doneti još jednu novinu u vidu 4,4 litarskog biturbo V8 agregata sa 407 KS i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ovaj motor će BMW-u X6 sprint do ”stotke” omogućavati za neverovatne 5,4 sekunde, uz ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h. Mada se preporučene vrednosti proizvođača kada je reč o potrošnji kreću oko 12,5 litara, teško je u to poverovati.



 
Novi Audi A3 Cabriolet na proleće

Audi je dodao još jedan model svojoj gami i na taj način obogatio tržište kabrioleta. Reč je o novom A3 Cabrioletu, koji u prodaju kreće najverovatnije u martu 2008.


Motorizaciju će činiti interesantan izbor agregata počev od 1,8 TFSI sa 158 KS i 2,0 TFSI sa 197 KS, dok će u dizel porodicu ući 1,9 TDI sa 104 KS i 2,0 TDI sa 138 KS. Transmisija A3 Cabrioleta će, kao opcija, biti Audi S-tronic poluautomatski menjač sa dvostrukim kvačilom.


Nakon debija novog A3 u kabriolet verziji, uskoro će doći i do restilizacije standardnog modela. Za očekivati je da mnogi detalji dizajna budu preuzeti upravo od novog A3 Cabrioleta. Premijera restilizovanog modela A3 će po svemu sudeći zvanično biti u martu 2008. u Ženevi.




Preuzeto sa :(vrele gume.co.yu)
 

Toza Car

  • Tatkov Tetin
  • Top player
  • ****
  • Poruke: 266
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #6 poslato: 26. januar 2008, 00:51:10 »
Nagrada "Žuti anđeo", koju nemačko automobilsko udruĂ…Âľenje ADAC dodeljuje najpouzdanijim vozilima, ove godine pripašće BMW-ovom sportsko-terenskom vozilu X3, saopštio je ADAC, uz napomenu da je to "auto koji se praktično nikada ne kvari".

Nemački automobili ove godine povratili su reputaciju pouzdanih, koja je gotovo deceniju pripadala "Japancima", preneo je DPA.

Posle BMW-a, na listi su Audi A2, BMW Serije 1 i BMW Mini. Sva četiri vozila proizvode se u Nemačkoj.

Nemačka nacionalna komisija za sertifikaciju vozila Dekra saopštila je da su nemačka vozila ponovo najkvalitetnija, sa BMW-ovom Serijom 1 na čelu liste.

Čak 97,8 vozila te serije uspešno je poloĂ…Âľilo sve testove. Dekra je uporedila rezultate testova 15 miliona vozila na nemačkim drumovima i sačinila listu najboljih 21.

Čak 14 mesta na listi zauzimaju nemačka vozila.

Samo dva vozila proizvedena u Japanu, koja su godinama vodila na listi najpouzdanijih i zauzimala bar pet od deset prvih mesta, kvalifikovala su se za ovogodišnju listu - Mazda 3 našla se na petom, a Mitsubishi Space Star na 10. mestu.

Za evropska vozila najgora je bila lista 2005. godine, kada se među prvih 10 našlo čak devet automobila proizvedenih u Japanu.
preuzeto sa: B92
 

Zoblaa

  • Professional
  • ***
  • Poruke: 140
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #7 poslato: 26. januar 2008, 11:16:33 »
Jel gleda neko Tuning Styling?


 

Toza Car

  • Tatkov Tetin
  • Top player
  • ****
  • Poruke: 266
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #8 poslato: 28. januar 2008, 22:40:10 »
Golf 2, dabogda se zapalio!


Oni prolaze ulicama, ima ih na hiljade, tu su oko nas, proganjaju nas razum, a ipak ih nismo svesni… Dok ne uđu u naš Ă…Âľivot.
 Mene Golf 2 nije tangirao u Ă…Âľivotu. Bilo me briga za takav auto, ali sam u skorije vreme bio primoran da se sretnem sa tim “stvorenjem”. A onda sve ono što volim u automobilima bilo poljuljano tom pojavom. Ja volim automobile, oni su moj hobi, volim tehniku, napredak, u svakom automobilu traĂ…Âľim nešto posebno… A onda sam se susreo sa Golfom 2.
  Prvo da se ogradim: ne mislim da je Golf 2 loš auto, da to kaĂ…Âľem bio bi budala jer taj auto inače ne bi bio toliko popularan na našim prostorima. Golf 2 je odličan auto, za ono vreme kada je bio napravljen! Ali ove 2007. godine, tom autu apsolutno nema mesta na našim putevima! Marš na otpad!
 Ono što u vezi Golf 2 siluje naš zdrav razum je njegova nesrazmerno visoka cena. Ja nemam ništa protiv da taj auto košta 1200 evra za model iz 89. godine, ali one cene koje vladaju na trĂ…Âľištu nisu došle iz naučne fantastike već iz neke mentalne institucije. Alo bre ljudi! Da li ste normalni! Ne krivim one koji prodaju taj auto za 3000 evra, već krivim one koji ga kupuju. Da li ste bre normalni pa vadite iz slamarice ušteđenih 3000 evra i dajete na nešto što je staro 20 godina! Kada lepo odete na pijacu da kupite auto, pitate “dobar dan, pošto ovaj Golf 2 iz ‘88 godine, vidim da je farban, sigurno je udaran?”. Ako vam on kaĂ…Âľe “2900 evra”, nemojte da kaĂ…Âľete “e, super, povoljno, uzimam” već ga oterajte tamo gde ne sija sunce.
 Golf 2 je doneo ono što naš narod danas zove “kad ga Nemac napravi!”. Dodao bih da to vaĂ…Âľi i za Mercedes W124 koji je praktično neuništiv. A ipak, cena im je slična. Iako mrzim Mercedese (verovatno me progoni trauma iz detinjstva kada ulice preplave Mercedesi gastarbajtera kada se vrate iz Nemačke) ipak kaĂ…Âľem da je to milion puta bolja kupovina nego li “šibica na točkovima”.
 Zašto ljudi vole Golf 2? Gotovo 100% odgovor je: NIJE SKUP ZA ODRŽAVANJE, IMA DELOVA NA SVAKOJ TRAFICI. Kvari se regularno jer ipak taj auto ima 20 godina, ali zato je jeftin za odrĂ…Âľavanje. Vlasnici Golfa verovatno imaju ritual tipa “dajte mi dva hleba, pola litre jogurta i … pumpu za gorivo”. Sledećeg dana hleb sa dodatkom “kinetičkog”.
 Evo, dok pišem ovo pričam sa mojim drugom koji ima Golf2 1.3 iz ‘87. godine, pardon, iz ‘83. Zašto, čućete kasnije. Kad me pitao pre godinu dana da li da kupi Golf2 za 2000 evra od “poverljivog čoveka” - prijatelja, ja sam mu rekao da uzme bez razmišljanja jer je to povoljna kupovina. Tada nisam znao da ću ga uvući u “sektu” zvanu “vlasnici Golf 2″. Međutim, taj Golf 2 i nije “pravi” Golf 2. “Pravi” Golf 2 je model 1.6D, onaj model koji drĂ…Âľi nenormalno cenu i koji je redak kao beli medved. Kad krenete u kupovinu, svi su čuli da je baš pre nedelju dana taj model prodat od strane dede koji ga je vozio 15 godina ili Ă…Âľene koja radi u banci. I uvek mu je cena bila ispod 2500 evra, znači povoljno. Ali kad ga treba kupiti, nema ga ni za lek.

 

Misko

  • PES 2017
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 3337
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #9 poslato: 28. januar 2008, 22:40:57 »
Citat: Zoblaa;287876
Jel gleda neko Tuning Styling?



Gde ?
 

Konfucije

  • إيسيل
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 1751
    • Pogledaj profil
    • http://www.pes-serbia.net
Auto-Moto
« Odgovor #10 poslato: 28. januar 2008, 22:41:33 »
Na televizoru.
 

Toza Car

  • Tatkov Tetin
  • Top player
  • ****
  • Poruke: 266
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #11 poslato: 28. januar 2008, 22:41:46 »
Golf 2, dabogda se zapalio - drugi deo


Svi vozači sa ovog prostora se dele u tri grupe:
 
  • Oni koji su imali Golf 2
  • Oni koji imaju Golf 2
  • Oni koji nemaju Golf 2
Ljudi koji su imali Golf 2 Ă…Âľele da im se izbriše pamćenje da su ga ikad imali. Jedan lik mi je rekao “‘bem ti auto, prešao sam 200.000km u njemu, sjeb’o sam si kičmu. Å inska kola su udobnija od njega”.
 Ljudi koji imaju Golf 2: nemojte slučajno da im spomenete nešto protiv auta jer će Vas odrobijati.
 Oni koji nemaju Golf 2 potajno Ă…Âľele da ga imaju jer su čuli tako dobre priče, o maloj potrošnji i jeftinom odrĂ…Âľavanju. Svaki put kad odu kod majstora oni psuju što ih odrĂ…Âľavanje košta kao Petra kajgana. Oni psuju što pumpa za gorivo kod Toyote košta 400 evra ili što crevo kod Forda košta 2000 din, a ne 400 din, što redovni servis za Peugeot 307 košta (lupam, 9000 din), a za Golfa (lupam, 3000 din). Svi oni koji se Ă…Âľalite, kupite si Golf2!
 Vlasnici Golfa su po prirodi nemarni ljudi. Moj gorepomenuti prijatelj na pitanje o odrĂ…Âľavanju automobila je izjavio “nisam ga prao od letos”. Oni auto voze dok se ne raspadne, a kad se raspadne, onda ga prodaju za iste pare za koje su ga kupili i tako se krug zatvara. Kada kupujete Golf i ako vlasnik kaĂ…Âľe da je prešao 140.000 kilometara, znajte da je u pravu. Prešao je 140.000 kilometara kod njega, a prethodne vlasnike nećemo ni pominjati. Ja verujem da na našim ulicama nema nijednog Golf 2 koji iza sebe nema bar 350.000 kilometara. Svako ko kaĂ…Âľe da ima manje je naivan ili je preprodavac!
 Da se vratimo Golfu mog prijatelja. Auto je kupio kao ‘87. godište za 2000 evra. Usput se sprijateljio sa lokalnim majstorom jerbo taj auto treba da se redovno odrĂ…Âľava… Majstori koji popravljaju Golf2 su ujedno i psiholozi. Kod njih idete redovno na seansu, moĂ…Âľda postanete i kućni prijatelji. Čudan je taj auto. Elem, kad je krenuo u BiH, na granici se našao neki policajac koji se malo više razume u Golfove pa ga je istresao napolju sa prtljagom i krenuo da pretresa auto. Prva pomisao na to je bila “nisam bre diler, ne švercujem drogu”. Posle pola sata pretraĂ…Âľivanja otkriveno mu je čemu inspekcija. Njegov Golf 2 je proizveden ‘87. godine, ali je u saobraćajnoj navedeno da je ‘83. Takođe, auto je imao samo jednu pločicu sa brojem šasije, a trebao je da ih ima 3. Ovim dolazimo do sledeće činjenice u vezi Golfa:
    Oko trećina Golfova “dvojki” je “nelegalna” na neki način.
 Sa ovim automobilom je dosta manipulisano na razne načine. Pošto je traĂ…Âľena roba kao suve vešalice u novembru uvek se nađe dobar način da se zaradi. Ja mogu da se kladim kada bi se sada pustio slobodan uvoz automobila, oko 90% automobila bili bi Golf2 iz Nemačke. Ljudi bi ih uvozili što da ih voze, što za delove i tako bi se agonija zvana Golf 2 produĂ…Âľila unedogled pa bi Srbija posle 30 godina izgledala kao Kuba danas sa automobilima sa kraja 60-ih.
 Dobar deo automobila je registrovan na kubikaĂ…Âľu koja je niĂ…Âľa od one koja je stvarna zbog manje registracije. Jedan deo automobila su mutanti sastavljeni od dva ili više automobila. Ima dosta majstora koji uzimaju prednji deo od jednog auta, drugi od drugog to lepo sastave i prodaju. Jer ono pravilo da je auto neudaran na koji svi mi obraćamo paĂ…Âľnju prilikom kupovine ne vaĂ…Âľi za Golf.
 Jedne subote zove me pomenuti prijatelj i kaĂ…Âľe “E, našao sam ti auto. Vozio ga moj badĂ…Âľa, ček, on će ti kaĂ…Âľe o čemu se radi.”
 Tu krene priča:
     - E, ćao. Auto je Golf 2 1.6D iz ‘89. godine. Cenim ga 2900 evra, ali ću tebi da ga dam za 2700. Auto je farban pre 5 godina, ali ga je majstor odlično uradio, sve ga je rasturio tako da nema tragova. Malo mu je ulubljeno krilo, inače je super. Rađena mu je i generalka pre 3 godine. Ako ti nisi zainteresovan, sutra ga teram na Bubanj Potok.
 Ja reko’ čoveku, neka hvala, ipak je to farban auto i rađena generalka. Å ta se desilo? Sutradan otišao na pijacu i pre nego što je ušao dohvatio ga neki matrapaz i dao mu 2800 evra za auto. Pogađate šta se desilo sa tim autom? Najverovatnije je taj matrapaz ušao njime u pijacu i prodao ga istog dana za 3000evra.
 Druga priča je da se lik hvalio mom prijatelju (dotični je predstavnik ruralne sredine) da je kupio Golf 2 1.6D, bele boje, ‘88 godište sa PUS brojem za 3100 evra. Alo bre!
 Elem, pošto je Golf 2 toliko popularan, da kaĂ…Âľem i nešto oko kupovine istog:
 Osnovna oprema koju morate da kupite (ako auto već nema) jeste Lavlja kandĂ…Âľa ili Zeder. Na moje pitanje što bi mi trebala Lavlja kandĂ…Âľa za Golf 2, neće valjda neko da ga ukrade? odgovor je da ako neće da ga ukradu, onda će ga klinci iz naselja maznuti da se vozikaju preko noći ili da “zbare” neku “ribu”. Jel’ da, kul je imati svoj auto sa 15 godina. Golfovi se kradu zbog rezervnih delova, koliko se sećam, skoro je bila razbijena neka organizovana grupa koja je krala Golfove i Audije za rezervne delove.
 Od motora na raspolaganju su:
 
  • 1.3 benzin, mali potrošač, jeftin za registraciju, dobro se pokazao, još ako mu staviš plin, onda je toliko jeftina voĂ…Âľnja da ti još plaćaju da ga voziš.
  • 1.6 karburator ili ajnšpric.. DrĂ…Âľite se karburatora pošto ajnšpric majstori ne umeju da poprave ili nagađaju.
  • 1.8 GTI ili 1.8 ajnšpric… E, tu ima nešto što se zove “K-glava” i moĂ…Âľe vam doći glave. K-glava se najčešće popravlja tako što se uzme ista takva sa “stranca”, namesti se i ako sve lepo radi, onda odlično. A majstora koji umeju da je našteluju ima kao u legendi. Otprilike priča ide: “čuo sam da tamo negde preko sedam mora, sedam dolina i sedam gora, kod Mrštana postoji majstor Mile koji ume da našteluje glavu.”
  • 1.6D, dizel. To je motor zbog koga svi ljudi zamrze dizel motore kod automobila. Inače najpopularniji model kod pripadnika ruralne sredine. Ne znam da li je stvarno toliko dobar ili ih samo podseća na osnovno sredstvo za rad zvano IMT 539. Model za koji su ljudi spremni da plate i do 3200 evra za modele iz ‘90. godine.
Oko procena godišta ima samo jedan parametar (dobro, ima dva parametra, ako umete da čitate broj šasije). Expert za Golf 2 će te postati znajući samo jednu stvar: staklo na prednjim vratima je podeljeno malim “leptir” prozorom za modele ispod ‘87 godine, tj. ‘87 godina je prelazna.
 Dupli farovi ne znače ništa, to je samo do paketa opreme. Kakvog, ko se još seća posle 20 godina.
 Još jedna činjenica: na ulici viđate Golfove u odličnom stanju i mislite “ovakvog ću da kupim”. Relanost je drugačija jer DOBRI GOLFOVI NISU NA PRODAJU. Sve ono što je na prodaju je u katastrofalnom stanju. Jedini dobar Golf koji moĂ…Âľete kupiti je onaj čiji je vlasnik dobio dobar posao i odlučio da kupi noviji auto. Jer inače ga ne bi prodavao.
 Na kraju dolazimo do cene. Kao što sam na početku prvog dela članka napomenuo, problem sa Golfom je taj što je preskup, toliko je preskup da siluje zdrav razum. Skoknimo do mobile.de i pogledajmo pretragu za Golf 2 od 1991. godine, videćete da se cena kreće oko 500 evra. Slično je i u Sloveniji, dok je u Hrvatskoj oko 1700 evra.
 Elem, “Nadreality Show” iz Sarajeva, nekadašnji “Nadrealisti” je u testu predstavio Golf 2 kao najbolji auto balkanskih prostora.
   I na kraju savet: Nemojte kupovati Golf 2 ako za iste pare imate neki auto 6-10 godina mlađi. Kakav god da je, sigurno je bolji od Golfa.







pruzeto sa polovniautommobili.com
 

Misko

  • PES 2017
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 3337
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #12 poslato: 28. januar 2008, 22:45:07 »
Citat: Konfucije;289349
Na televizoru.

E jbg nemam.
 

Џони

  • За те црвено-беле боје
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 2670
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #13 poslato: 9. mart 2008, 20:54:21 »
KOREJSKI FERARI ZA ŠAKU EVRA
 
Ako ga kupite, ne otkrivajte da košta 24.000 evra. „Hjundai kupe“ je savršen automobil, kome samo nedostaje propinjući konjić iz Maranela
 

 
Ne, ovo nije „ferari“. Ali, njemu nedostaje samo propinjući konjić iz Maranela na zadnjem poklopcu. Na testu Kurira je najmoćniji trendseterski automobil u klasi čija cena nije „marsovska“. To je sjajni, prestižni, elegantni i fenomenalni „hjundai kupe“.
 
Tajna je u ceni. Ako ga kupite, nemojte drugima da kažete da košta 24.000 evra. Za ove pare dobijate spektakularnu spoljašnjost, ali i istu takvu unutrašnjost. Pravilo uloženo-dobijeno dobija novu dimenziju, a Korejci su postavili novi standard. Suvišno je reći da ovo nije porodični automobil. Jer, prostora ne manjka samo napred. Vožnja na zadnjem sedištu ne bi trebalo da bude duža od gradske. Ali, zato je savršen za pojedine beogradske ulice poput Strahinjića bana.
 
Teško je reći da li je bolji spolja ili iznutra. Enterijer, to jest kokpit, asocira na sportsko savršenstvo. Kožna, fenomenalna sportska sedišta i plavo osvetljenje fatalni su za faktor uživanje u vožnji. Ambijent pojačavaju tri analogna instrumenta sa središta konzole - voltmetar, merač obrtnog momenta i merač trenutne potrošnje.
 
Posle okreta ključa diže se kulisa. „Furija“ iz Južne Koreje odlazi uz simfoniju orkestra pod haubom i notama koje diktiraju dva hromirana izduva s kraja. Gde god stigne, „hjundai kupe“ je praznik za oči istančanih esteta, poklonika hedonizma i uživanja u lepom. On nepogrešivo ubrzava puls posmatrača. Kao da je zalutao sa „Gambola“, „kupe“ ne poznaje „autoritete“ i konkurenciju baca u senku.
 
Kakvo je samo uživanje voziti „hjundai kupe“. Sve deluje čvrsto, kompaktno i utegnuto. Ogibljenje je sportsko jer će „prijaviti“ svaku rupu na asfaltu. To, naravno, nije problem, jer „kupe“ voze samo oni kojima je benzin u venama. Nijedna krivina neće vas uplašiti. Stabilnost je odlična, tu je savršeno podešen ESP sistem.
 
Zbog svega ovoga ostaje žal sa još ponekom konjskom snagom. Ispod haube je dvolitarski benzinac sa 143 konjske snage. Ovaj agregat je odličan i veoma snažan. Ipak, ostali učesnici saobraćaja očekuju mnogo više. Atletski dizajn pleni dajući utisak snažnog bodi-bildera, tako da mnogi mazohistički očekuju da ih ostavi u prašini asfalta. S „kupeom“ ćete ostalima lako pokazati zadnji kraj, ali čudi da „Hjundai“ nije smestio moćniji pogonski stroj, koji svakako poseduje na svojim policama. U ponudi je i snažniji agregat od 167 KS.
 
Auspuh je posebno dorađen da bi „svirao“ najbolje sportske note. Svi elementi su na visini zadatka - volan, menjač i donji postroj jednako su dobri. Preciznom menjaču veoma kratkog hoda „nedostaje“ šesta brzina, ali je na našem testu u petoj stigao do 209 km/h, dok 100 na sat hvata za 9,2 sekunde.
 
Na spisku „kupea“ je bogata serijska oprema. Automatska klima, putni računar, četiri vazdušna jastuka, ESP, TCS, BAS, maglenke, upravljač i menjač presvučeni kožom zadovoljiće i najstrože ukuse. Spojler na vratima prtljažnika, atraktivne 17-colne felne s gumama 215/45 - sve je tu da ne biste posumnjali u njegovu moć.
 
Prvi „kupe“ proizveden je davne 1990. godine i nije izazvao značajniji publicitet. Druga generacija stigla je 1996. i unela novost jer se za malo para mogao kupiti automobil nalik supersportskim vozilima.
 
Treća generacija je fenomenalna i revolucionarna, s najjačim adutima na svim poljima. „Kupe“ je stvoren za veliko uživanje za volanom. Ukoliko želite da izazovete spektakl, on je nepogrešiv izbor. Naravno, tu je petogodišnja garancija koju obezbeđuje „Hjundai auto Beograd“.
 
(kurir)
 

Џони

  • За те црвено-беле боје
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 2670
    • Pogledaj profil
Auto-Moto
« Odgovor #14 poslato: 11. mart 2008, 23:22:31 »
E ovako, uskoro zavrsavam sa auto skolom i planiram da kupim auto...
 
Imacu oko 3,4000 evra.
 
Ako ima neko ko se razume, pa da mi preporuci neki auto...
 
Ja bih uzeo neki manji, tipa Polo, 206, Clio...
 
Npr. video sam Polo ('97) za 3500e.
 
Sta vi mislite? Koji auto? Sta?