Blender je odlican program i posle samo par sati gledanja tutorijala i vezbanja nije uopste komplikovan za pravljenje faca,prednost u odnosu na oedit je ta sto moze da se UV mapa zumira do mile volje,tj mapiranje je mnogo bolje i lakse jel oedit ne dozvoljava zumiranje texture,tj nema tu opciju,3d model face je odlican,takodje moze i kosa da se sredjuje preko Blendera i jos mnoge druge cake,ali ipak ja koristim Oedit za 3D modeliranje face ali zato je Blender po meni bolji za mapiranje
U ovom tutorijalu cu pokusati da vam pokazem osnovne cake u Blenderu kao i ostalo sto se tice facemakinga,nista ovo ja nisam izmislio,sve sam naucio i pokupio cake od majstora kakvi su Pro,Mistiq itd,hvala im na tome sto su podelili njihovo znanje sa nama
Za pocetak odmah da napomenem da je za sada moguce raditi samo sa pes 2009 facama u Blenderu ali te face su kompatibilne sa pes 2010 tako da tu nije problem,takodje isto vazi i za kosu,zato sto program koji to omogucava jos nije izasao za pes 2010(u pitanju je FHEI)ali trebalo bi i za 2010 da izadje uskoro,princip je skoro isti,ako ne i skroz,tako da bi bilo lepo znati osnove
E sad,pre pocetka rada sa Blenderom,potrebni su programi bez kojih se ne moze dalje,to su:
Game Graphic Studio 7.4.0LINK
http://downloads.moddingway.com/index.php?file=290Oedit 0.2aLINK
http://downloads.moddingway.com/file/409.htmlFHEI v2.0LINK
http://www.sendspace.com/file/9t7oh9POC 2009LINK
http://www.sendspace.com/file/yg5ndhWECN_PES2010PC_Appearance_Tool_0LINK
http://www.sendspace.com/file/nljillGGS sluzi za otvaranje img fajlova,import i export bin fajlova itd,Oedit i POC 2009 za pravljenje faca,FHEI za konvertovanje faca(BIN fajla) u FEF fajl kako bi mogao da se otvori preko Blendera i za kasnije konvertovanje FEF u BIN kada se zavrsi rad u Blenderu,i WECN za relimkovanje faca,naravno neophodan je i photoshop za pravljenje textura,postoje jos neki programi korisni za facemaking ali njih cu spomenuti na kraju,dakle moj sistem rada je da prvo nadjem odgovarajuci model,sredim texturu preko blendera,posle doradim 3d model preko Oedita i kasnije ako su potrebne jos neke dorade preko blendera i eventualno oci ubacim preko Blendera kako bi faca bila realnija
Blender,sam program i jos neki dodaci koji su potrebni uz njega,samo pratite uputstvo,vrlo je prosto,uputstvo by PRO
1)skinite i instalirajte Python 2.5.2 LINK
http://www.python.org/ftp/python/2.5.2/python-2.5.2.msi2)skinite i instalirajte Blender LINK
http://download.blender.org/release/Blender2.48a/blender-2.48a-windows.exeali obratite paznju da prilikom instalacije Blendera izaberete ovu opciju
3)skinte ove skripte i iskpoirajte u ..\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts LINK
http://filegetty.com/225453/to je to,program je spreman,a sad osnovni video tutorijal za rad u Blenderu
1)
Priprema za blender,pozeljno je da imate cv06.img iz pes 2009(tu su sve face i frizure)odatle trazite model za facu koju pravite,dakle u ovom video tutorijalu je prikazano exportovanje face,konvertovanje BIN fajla u FEF fajl preko FHEI-a i otvaranje face u Blenderu
LINK
http://www.sendspace.com/file/71no042)
Rad u Blenderu i neke osnovne cake kao sto su
* Rotate 3D
Hold Alt and use left mouse to rotate
drzite ALT i koristite misa za rotaciju 3d modela,videcete u videu
* Move through UV image editor ( UV map )
Hold alt and use left mouse
takodje ovo sa ALT-om vazi i za pomeranje UV slike,takodje prikazano na videu
* Select all / Deselect points
A
A sluzi da se selekutuje i deselektuju sve tacke,i omoguci rad na UV slci,takodje na videu
* View selected points
Num pad .
Num pad prikazuje selektovane tacke
* Select Points ( 3d or UV )
Press B and use left mouse
B sluzi za selektovanje vise tacaka,znaci koristite B i misa za selektovanje,na videu
i scrool na misu sluzi za zumiranje i odzumiranje 3D modela i UV slike(texture) ,sve je ovo prikazano na videu
LINK
http://www.sendspace.com/file/zk1aby3)
tutorijal kako se ubacuju oci preko BlenderaLINK
http://www.sendspace.com/file/o6geo14)
FEF to BIN,kraj rada u blenderu ,tj vracanje editovanog fef fajla u bin fajla kako bi mogao da se ubaci u igru ili da se dalje edituje preko oedita,kada se oci ubace preko blendera pa se kasnije otvori faca preko oedita oci ce biti skroz crne ali u igri su normalno prikazane kao sto je bilo u Blenderu
LINK
http://www.sendspace.com/file/9hvhsyponekad kada se faca edituje preko Oedita i kada treba preko FHEI-a da se orebaci u FEF fajl moze da se desi da FHEI zablokira,tada samo exportujete texturu iz te face preko GGS-a i opet je ubacite u tu facu,onda tek prebacite preko FHEI-a u FEF fajl
ovo su osnovne cake za rad u blenderu,nije tesko,program j odlican i uz vezbu ce samo lakse da ide,evo takodje jedan mali tut za POC i oedit,kako da se podesi,ko prvi put koristi POC 2009 potrebno je da ide na options pa oedit path ,da bi se povezali oedit i POC,ovo je potrebno samo prvi put,posle toga ne treba,isto vazi i za POC 2010,oni koriste isti Oedit
LINK
http://www.sendspace.com/file/m4y6b7gledacu u skorije vreme da napravim neki bolji tut za texture i detaljniji rad u Oeditu i Blenderu ali ovo je dovoljno za pocetak,ukoliko imate vremena probajte ovo